Vad gör vi nu?
To 7/12 8.25 – 9.55
Introduktion till experimentella redovisningsuppgifter
Fr 8/12 8.25 – 9.55
Handlett arbete med uppgifterna
Ti 12/12 9.30 – 13.40
Handlett arbete med uppgifterna
0n 13/12 12.30 – 14.00
Handlett arbete med uppgifterna
To 14/12 8.25 – 9.55
Redovisningar
Ev förberedelse för tisdagens redovisningar.
Uppgifter och exakta tider återkommer vi till
Fr 15/12 8.25 – 9.55
Ingen planlagd verksamhet (på grund av många prov etc.)
Ti 19/12 9.30 – 13.40
Redovisningar
Uppgifter och exakta tider återkommer vi till
O 20/12
Avslutning
Mera info senare
Preliminär uppgiftsfördelning:
Två elever samarbetar om två uppgifter, men har huvudansvaret för var sin uppgift.
Redovisningarna sker muntligt (med lämpligt AV-stöd) inför klassen. Den som har huvudansvaret för resp. uppgift svarar för redovisningen (ev.med viss assistans av den andra) Det är förtjänstfullt om ni utarbetar ett kortfattat ”åhörarpapper” om er uppgift (kan antingen delas ut före presentationen som en agenda eller efteråt som en sammanfattning).
Försök redan från början tänka ut hur ni bäst ska presentera er uppgift på ett intresseväckande sätt. Läs vad ni kan hitta om experimentet/personerna som först gjort experimen-tet/tillämpningar som grundar sig på experimentet etc. ”Gamla bilder” kan ibland vara intressanta. Intervjuer/”studiebesök” kan ge ”kött på benen”.
Jag återkommer med redovisningstips under veckan.
Uppgifter
Karin / Elin
”Kroppens effekt”
Energi- och effektanalys
Victoria / Zana
Längdutvidgning
Archimedes´ princip
Erika / Susanne
Värmestrålning från ytor
Optiska fenomen
Nils / Amir
Relativitetsteori
Stefan – Boltzmanns strålnigslag
Introduktion till experimentella redovisningsuppgifter
Fr 8/12 8.25 – 9.55
Handlett arbete med uppgifterna
Ti 12/12 9.30 – 13.40
Handlett arbete med uppgifterna
0n 13/12 12.30 – 14.00
Handlett arbete med uppgifterna
To 14/12 8.25 – 9.55
Redovisningar
Ev förberedelse för tisdagens redovisningar.
Uppgifter och exakta tider återkommer vi till
Fr 15/12 8.25 – 9.55
Ingen planlagd verksamhet (på grund av många prov etc.)
Ti 19/12 9.30 – 13.40
Redovisningar
Uppgifter och exakta tider återkommer vi till
O 20/12
Avslutning
Mera info senare
Preliminär uppgiftsfördelning:
Två elever samarbetar om två uppgifter, men har huvudansvaret för var sin uppgift.
Redovisningarna sker muntligt (med lämpligt AV-stöd) inför klassen. Den som har huvudansvaret för resp. uppgift svarar för redovisningen (ev.med viss assistans av den andra) Det är förtjänstfullt om ni utarbetar ett kortfattat ”åhörarpapper” om er uppgift (kan antingen delas ut före presentationen som en agenda eller efteråt som en sammanfattning).
Försök redan från början tänka ut hur ni bäst ska presentera er uppgift på ett intresseväckande sätt. Läs vad ni kan hitta om experimentet/personerna som först gjort experimen-tet/tillämpningar som grundar sig på experimentet etc. ”Gamla bilder” kan ibland vara intressanta. Intervjuer/”studiebesök” kan ge ”kött på benen”.
Jag återkommer med redovisningstips under veckan.
Uppgifter
Karin / Elin
”Kroppens effekt”
Energi- och effektanalys
Victoria / Zana
Längdutvidgning
Archimedes´ princip
Erika / Susanne
Värmestrålning från ytor
Optiska fenomen
Nils / Amir
Relativitetsteori
Stefan – Boltzmanns strålnigslag
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home